لیقوان ـ طرز تهیه پنیر لیقوان

پنیر لیقوان

پنیر لیقوان و لیچوان مشهورترین پنیر های سنتی آذربایجان است در سراسر جهان به عنوان پنیر سفید آذربایجانی شناخته می‌شود. این پنیر شبه‌نرم بین سه تا دوازده ماه در آب‌نمک نگه داشته می‌شود تا برسد.

ین پنیر از شیر خام گوسفند و معمولاً همراه با حدود 30-20% شیر بز و بدون مایه کشت استفاده می­گردد. این پنیر دارای طعم ملایم نمکی و اسیدی و عطر و بوی بسیار مطبوع می­باشد.

می‌شوند.

خواص و ارزش غذایی پنیر لیقوان در هر ۲۸ گرم

این پنیر منبع خوبی برای منبع خوبی برای کلسیم و ویتامین‌های محلول در چربی به ویژه ویتامین A ،D و برخی ویتامین‌های گروه B است.

کالری: 60
چربی: 4 گرم
سدیم: 360 میلی‌گرم
کلسیم: 60 میلی‌گرم
پروتئین: 5 گرم
کربوهیدرات: 1 گرم
فیبر: 0 گرم
شکر: 0 گرم

پنیر سوپر لیقوان

پنیری حاصل شده از شیر خالص گوسفندی تولید شده در چراگاه‌های خود رو وگیاهان وحشی کوهستان سهند لیقوان است، آب مورد استفاده جهت تولید این پنیر از چشمه‌های سرشار و معدنی لیقوان و بدون کمترین آهک و نمک‌ها و رسوب‌ها است.

شیر تازه دوشیده شده از دام در کمتر از یک ساعت تحویل واحدهای تولیدی می‌شود و روند تبدیل و تولید پنیر لیقوان استارت می‌خورد.

این نوع پنیر طعمی بسیار ترد و خوشمزه دارد، هنگام برش دادن خرد نمی‌شود و دارای حباب‌های انگشت شمار بخصوصی در اندازه‌های عدس در داخل پنیر است.

"<yoastmark

 

 طرز تهیه پنیر لیقوان

در مرحله اول ابتدا شیر را به خوبی بجوشانید سپس حرارت گاز را کم کنید و به شیر ۴ قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید و سپس مخلوط شیر و ماست را به مدت ۷ دقیقه هم بزنید تا از بریدن شیر جلوگیری شود.

اضافه کردن ماست به شیردر مرحله بعدی روش تهیه پنیر لیقوان پارچه نازکی در داخل آبکشی قرار دهید و سپس مخلوط ماست و شیررا در درون پارچه بریزید سپس اطراف پارچه را بر روی هم بیاورید و جسمی سنگین را بر روی پارچهبه مدت ۴ تا ۵ ساعت قرار دهید تا آب پنیر به خوبی از آن خارج شود.

ریختن پنیر در درون پارچه بریا خارج شدن آب اضافی پنیر ریختن پنیر در درون پارچه

بعد از مدت زمان ذکر شده می توانید پنیر آماده شده را از درون پارچه بیرون آورید و آن را قطعه قطعه کنید ودر درون آب نمک آن را قرار دهید.

منبع : پرشین وی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را به اشتراک بذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

پست های پیشنهادی