کرونا – نقش مصرف لبنیات در پیشگیریcovid-19

کرونا

مصرف شیر و لبنیات توجه داشته باشید  چه در شرایط عادی و چه در شرایط کرونا الزام است تعادل و تنوع در مصرف کلیه مواد غذایی رعایت شود.

تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سالمت بدن است و تنوع یعنی مصرف انواع مختلف مواد غذایی که بر اساس هرم غذایی ایران در 6 گروه اصلی غذایی نان و غالت، سبزیها، میوه ها، شیر و فراوردههای آن، گوشت و تخم مرغ، و حبوبات و مغز دانه ها قرار دارند.

موارد غذایی در هر گروه غذایی

دارای ارزش غذایی تقریبا یکسانی هستند و میتوان از یکی به جای دیگری استفاده کرد.

دریافت کافی مواد مغذی میتواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و بدن را در مقابل ابتال به انواع عفونتها بویژه کرونا ویروس کووید 19مقاوم نماید.

کمبود هر کدام از ریز مغذیهای مورد نیاز بدن میتواند باعث ضعف سیستم ایمنی شده و توانایی بدن در مقابله با عوامل ایجاد کننده بیماریها را کاهش دهد.

در این قسمت به ریز مغذیهای مهم و ترکیباتی که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارند ، اشاره میشود:

مایعات: نوشیدن آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات مانند دوغ و آب میوه طبیعی میتواند به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک کند. نوشیدن مایعات به اندازه کافی به دفع سموم و حفظ ایمنی بدن کمک میکند

کلسیم موجود در گروه غذایی شیر ولبنیات به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

مهم‌ترین نکات درباره رژیم غذایی کرونا

یکی از مهم‌ترین نکات درباره رژیم غذایی که بهتر است در زمان شیوعِ بیماریِ  کرونا  به منظور تقویت سیستم ایمنی در‌نظر گرفته‌شود، حفظ تعادل در مصرف تمام مواد غذایی در رژیم روزانه است.

مصرف مواد غذایی مثل اسفناج و شلغم می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشد.” همچنین به سالخوردگان توصیه می‌کند که گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات را به میزان لازم در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنند.

مصرف لبنیات پاستوریزه به دلیل اینکه منبع بسیار غنی از کلسیم و ویتامین B2 است، در کنار سایر مواد غذایی دارای ویتامین‌های گروه E، D وC در سبد غذایی روزانه می‌تواند با بالا بردن قدرت دفاعی بدن، به مقابله و پیشگیری از بیماریِ کرونا کمک کند.

در مصرف روزمره شیر و لبنیات سه مسئله که در ادامه ذکر می‌شوند، اهمیت دارد:

۱. شیر را نباید به صورت غیرحرارت‌دیده، مصرف کرد، زیرا این ویروس در حرارت ۶۰ درجه سانتی‌گراد طی ۳۰ دقیقه از بین می‌رود. از آنجا که شیر در بدو فرآیند تولید در همه کارخانجات فرآورده‌های لبنی حرارت دیده و کاملا پاستوریزه می‌گردد، لذا مصرف شیر پاستوریزه اکیدا توصیه می‌گردد.

۲. از مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه، همچون شیر، پنیر، کره، کشک و قره‌قروت جداً پرهیز کنید.

۳. رعایت مقررات بهداشتی و استانداردِ تولید شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور بسیار بالا است و از لحظه ورود به کارخانه تا توزیع مویرگی و تحویل به مصرف کننده کاملا کنترل می‌گردد.

 

شیر و لبنیات بهتر است از نوع کم‌چرب باشه و یا اگر کسی نمی‌تواند به هر دلیلی شیر بخورد می‌تواند از شیرهای بدون لاکتوز استفاده کرده و یا جایگزین شیر از ماست و دوغ استفاده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را به اشتراک بذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

پست های پیشنهادی