شیر برای جلوگیری بیماری ها

شیر برای بیماری های مزمن

شیر و محصولات لبنی منبع غنی کلسیم، پروتئین، فسفر، پتاسیم، روی، سلنیوم، و انواع ویتامین است. شیر برای جلوگیری بیماری های مزمن مفید است .با این حال مصرف این مواد غذایی ارزشمند رو به کاهش است. مصرف مواد لبنی کم چرب به میزان حداقل سه واحد در روز برای تمام سنین توصیه شده است.

طی چند دهه گذشته، محققان دریافته اند که شیر به جلوگیری از بسیاری از بیماری های مزمن مختلف کمک می کند. این شامل توانایی آن در کاهش فشار خون بالا و کاهش خطر سکته مغزی است. علاوه بر این، شیر توانایی کاهش تولید کلسترول توسط کبد شما را دارد و به بهبود بینایی کمک می کند. برخی از محققان معتقدند که شیر همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش دهد.

شیر و افسردگی:

یکی از دلایل اصلی لزوم نوشیدن شیر به علت ویتامین D موجود در آن است. مقادیر کافی ویتامین D به تولید سروتونین که روی خلق و خو، اشتها و خواب تاثیر می‌گذارد، کمک می‌کند. تحقیقات، از جمله یک بررسی که در سال 2020 صورت گرفت، کمبود ویتامین D را با افسردگی بالینی مرتبط دانسته است.

شیر و آرتروز:

در حال حاضر، آرترز زانو درمانی ندارد، اما به گفته محققان نوشیدن روزانه شیر به کاهش پیشرفت این بیماری کمک می‌کند.

شیر و بیماران دیابتی:

سطح قند خون را می توان با نوشیدن شیر در صبح کنترل کرد. مبتلایان به دیابت نوع 2 می توانند از این امر بهره مند شوند. اگر شیر با پروتئین بالا هنگام صبح روزانه در کنار غلات با کربوهیدرات بالا خورده شود، هورمون های معده را آزاد می کند که روند هضم را کند می کند و احساس سیر بودن را القا می کند. این امر اطمینان حاصل می کند که فرد غذای کمتری مصرف می کند که باعث حفظ قند خون و کمتر شدن خطر چاقی نیز می شود.

شیر و بهبود سلامت قلب:

گرچه بیشتر کلسیم موجود در شیر را با تقویت استخوان ارتباط می دهیم، اما می تواند به کاهش بیماری های قلبی عروقی و کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی کمک کند. شیر همچنین دارای منیزیم و پتاسیم است که می تواند به کاهش فشار خون و افزایش جریان خون به اندام های حیاتی کمک کند به همین علت باعث کاهش فشار روی قلب و همچنین سیستم قلبی و عروقی می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را به اشتراک بذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

پست های پیشنهادی