پروتئین شیر به حفظ عضلات و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند

پروتئین شیر

پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها عناصر اصلی مواد غذایی روزانه ما را تشکیل می‌دهند. پروتئین مهمترین ماده در تشکیل توده عضلات شما هستند و کمبود آن شما را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

مصرف پروتئین به ‌مقدار کافی برای سلامت استخوان‌ها، عضلات، سیستم گوارشی و کاهش وزن اهمیت زیادی دارد. منابع حیوانی اصلی‌ترین منبع دریافت پروتئین هستند و شیر مهمترین آنها است. نوشیدن شیر نه تنها به دریافت کلسیم بدن کمک می‌کند، بلکه مقدار زیادی پروتئین در آن وجود دارد که برای رشد و سلامت انسان ضروری است.

پروتئین شیر گاو انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها اسیدآمینه‌های خاص خود را دارند. تحقیقات نشان‌می‌دهند که 22 اسید آمینه مختلف، زنجیره‌های پروتئین شیر را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید که بدن انسان 9 اسیدآمینه ضروری را نمی‌تواند بسازد و شیر بهترین منبع برای دریافت آنها است.

 

مهمترین مزیت پروتئین شیر این است که می‌تواند شما را به ‌مدت طولانی سیر نگه دارد، اشتهای شما را کم کند و به تغذیه سالم شما کمک کند. نوشیدن شیر به مقدار کافی نه‌تنها استخوان‌ها را سالم نگه می‌دارد، بلکه سوخت‌وساز بدن شما را زیاد می‌کند و باعث چربی‌سوزی بدن می‌شود.

مقدار فسفات موجود در پروتئین کازئین به آن اجازه می‌دهد تا با کلسیم ارتباط داشته و نمک‌های کلسیم فسفات را تشکیل دهد. مقدار زیاد فسفات همچنین باعث می‌شود که شیر، مقدار بیشتری کلسیم محلول داشته باشد، بنابراین پروتئین‌های کازئین منبع فراوان‌تری از کلسیم هستند.

مصرف شیر برای رشد و سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها و سیستم عصبی کودکان بسیار ضروری است

پودر شیر خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی دارد و به صورت مستقیم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته این پودر همچنین می‌تواند باعث کاهش فشار خون نیز بشود.

 

 خواص پروتئین شیر برای بدن سازی

ورزشکاران بخصوص کسانی که ورزش حرفه‌ای انجام می دهند، نیاز به مصرف پروتئین بالایی دارند. این امر به ویژه وقتی که یک بدنساز باشید به کارتان می‌آید.

 

عضله می‌خواهید، باید پروتئین شیر مصرف کنید.

جالب اینجاست که این ماده پروتئینی نه تنها باعث می‌شود عضله سازی کنید، بلکه کمک می کند که احساس گرسنگی هم نکنید و در مقابل با کاهش وزن مواجه شوید. چیزی که تمام بدنسازان به دنبال آن هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را به اشتراک بذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

پست های پیشنهادی