مصرف شیر روزانه یک حرکت هوشمندانه است

مطالعات در زمینه باستان شناسی بیانگر این امر هستند که اهلی کردن دام از جمله گاو، گوسفند و بز، یکی از مراحل مهم در تاریخ زندگی و ادامه حیات انسان روی کره خاکی بوده است. بدین ترتیب بشر توانست در مناطقی که از نظر کشاورزی و دامپروری مناسب بودند، ساکن شود و پایه های تمدن و زندگی اجتماعی را بنا گذارد. دانشمندان تخمین می زنند که اهلی کردن دام توسط انسان به حدود 6000 سال قبل باز می گردد و از همان زمان نیز استفاده از شیر برای مصارف انسانی شروع شده است. ترکیب عمومی شیر بسیار شبیه خون است زیرا ماده

اولیه برای ساختن شیر در بدن، خون می باشد. شیر تنها غذای نوزاد پستانداران در هنگام تولد می باشد. ترکیبات شیر متناسب با ویژگی های هر جاندار متفاوت است. در بین شیر دام های مختلف، شیر گاو از نظر ترکیب به شیر انسان نزدیک تر است.

 

شیر همیشه به عنوان یک نوشیدنی سالم شناخته می شود که هر کسی باید آن را مصرف کند. مصرف شیر روزانه یک حرکت هوشمندانه است که به انتخاب فرد بستگی دارد

 

معایب نوشیدن شیر روزانه

باعث ایجاد آکنه می شود

 لبنیات ایجاد التهاب می کند و در بعضی موارد نیز منجر به آکنه و جوش می شود. اگر شما با نوشیدن شیر روزانه دچار آکنه می شوید آن را قطع کنید و به جای آن از ماست ساده یا کفیر استفاده کنید که حساسیت کمتری ایجاد کند.

باعث ایجاد نفخ می شود

همه این مشکل را ندارند و این مشکل بیشتر برای کسانی رخ می دهد که از عدم تحمل لاکتوز رنج می برند. اگر چه این بیماری بسیار رایج است اما در بزرگسالان بیشتر اتفاق می افتد چون انسانها تنها موجوداتی هستند که شیر سایر حیوانات را می خورند و به همین دلیل ابتلا به بیماری عدم تحمل لاکتوز باید طبیعی باشد.

منجر به درد معده و مشکلات گوارشی می شود

شیری که در قفسه های خرده فروشی ها پیدا می شود بسیار پردازش شده است و حاوی باکتری های مختلف خوب و بد می شود. با گذشت زمان، نوشیدن شیر روزانه منجر به عدم تعامل باکتری های روده می شود. این عدم تعادل منجر به وضعیت های بهداشتی دراز مدت از جمله گوارش ضعیف و میگرن می شود. چنانچه این علائم را در بدن خود احساس می کنید بهتر است مصرف لبنیات را کاهش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را به اشتراک بذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

پست های پیشنهادی