همه چیز درباره فواید ماست

همه چیز درباره فواید ماست

ماست، یک ماده تخمیر شده است.همچنین در میان لبنیات‌های دیگر بسیار محبوب می باشد و از جمله لبنیات‌های دارای پروتئین، کربوهیدرات، امگا و فیبر بالا است. این ماده لبنی،  نسبت به شیر معمولی پروتئین بیشتری در خود جای داده است. ماست که حاوی کلسیم و فسفر می باشد لازم است که در برنامه غذایی کودکان و بزرگسالان جا گیرد.

ویتامین B۱۲، B۲، K، B۶ و روی از دیگر ارزش‌های موجود در ماست می باشند. همچنین در درمان مشکلات پوستی و افزایش درخشندگی دندان‌ها بسیار مفید است.همچنین در تهیه انواع دسرها کاربرد بسیاری دارد.

همه چیز درباره فواید ماست
همه چیز درباره فواید ماست
«خواص و فواید ماست»

یک ماده بسیار اشتهاآور می باشد که در رفع یبوست، دفع سموم بدن، افزایش زیبایی، کاهش چربی خون، براق کننده ظروف برنجی و رفع کننده آفتاب سوختگی افراد مؤثر است. این ماده لبنیاتی خواص فراوانی دارد و توانایی کاهش فشار خون را نیز دارا می باشد.

«ماده ای موثر برای داشتن پوست و موی زیبا»

آبرسانی و لایه برداری از مواردی است که این روزها در آرایشگاه بسیار مورد استفاده می باشد. ترکیب ماست با جو دو سر می‌تواند ماسکی جهت آبرسانی و لایه برداری پوست ایجاد نماید.

شست و شوی موها پس از ۱۵ دقیقه آغشتگی با این ماده موجب درخشانی و نرمی موها می شود. همچنین استفاده از آن به عنوان پماد بر روی پوست مانند زیر چشم می تواند تیرگی آن محل را کاهش دهد. این ماده لبنی لب‌ها را مرطوب نگه می‌دارد و از خشکی پوست بدن جلوگیری می‌نماید.

«ضد آکنه ای طبیعی و عفونت های قارچی»

قرار دادن مقداری ماست بر روی لکه‌ها یا مصرف خوراکی وار آن به رفع التهاب‌ها کمک می‌کند. ترکیب ماست و زردچوبه باعث افزایش اثر ضد التهابی ماست می گردد.

این ماده عفونت‌های قارچی موجود در روده‌ها را از بین می‌برد و میان باکتری‌ها تعادل ایجاد می‌کند. برای رفع عفونت قارچی باید از ماست استفاده موضعی نمود.

«رفع کننده ای موثر برای مشکلات گوارشی و تسریع دهنده هضم معده»

خاصیت پروبیوتیکی دارد که از خواص اساسی و اصلی ماست‌ها در درمان مشکلات گوارشی و معده‌ای محسوب می‌شوند.

این خواص به هضم سریع غذا در معده کمک می‌کند همچنین عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. پروبیوتیک از مواردی است که به جذب مواد مغذی در بدن کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

«افزایش دهنده سلامت دندان ها و درخشندگی آنها»

استفاده از آن به دلیل وجود کلسیم فراوان موجب می‌شود که فرد دندان‌های سفید و درخشانی داشته باشد. همچنین از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. قند طبیعی موجود در این ماده موجب کرم خوردگی دندان‌ها نمی‌گردد.

«عاملی بسیار موثر برای لاغری»

این ماده خوراکی به دلیل دارا بودن مواد مغذی و کلسیم قابل توجهی که در خود، از ترشح هورمون کورتیزول که موجب چاقی افراد می‌شود، جلوگیری می‌کندو در نهایت منجر به لاغری افراد می‌شود.

افزایش متابولیسم بدن در حالی است که علاوه بر کاهش چربی‌های اطراف کمر، عضله‌های بدون چربی را در فرد ذخیره می‌نماید.

«برانگیختن قوه ادراک»

مصرف این ماده طبیعی، می‌تواند ارتباط سلول‌های خاکستری مغز را با قسمت غشایی پیشین مغز افزایش دهد. در نهایت قوه ادراک و شناخت افراد را بالا ببرد. بنابراین مصرفش برای کودکان جهت افزایش هوش آنها بسیار توصیه می‌گردد.

«کاربرد ماست»

 در تهیه ماسک‌های صورت، چاشنی دسرها، کشک، دوغ، قرقورت، ماست میوه‌ای، ماست چکیده، ماست منجمد و ماست پاستوریزه از کاربردها و فراورده‌های ماستی به شمار می‌روند.

«بهترین زمان برای میل نمودن آن»

این ماده دارای کلسیم و خواص درمانی زیادی برای معده است.بنابراین بهتر است که ماست را در زمانی که معده خالی است و یا پیش از میل کردن غذا مصرف نمایید تا موجب جذب بیشتر کلسیم به بدن شما شود.

منبع: خبرگزاری ایمنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این پست را به اشتراک بذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

پست های پیشنهادی